čtvrtek 10. ledna 2013

Recept: Pečená dýně Hokaido s brambory



Miluji zeleninu na všechny různé způsoby. :) 

Dneska tu pro Vás mám recept, který jsem si vařila zhruba před týdnem. Dostala jsem od spolupracovnice dýni Hokaido a tak jsem ji chtěla nějakým způsobem zpracovat.

Tímto se s Vámi chci podělit o tento luxusní pokrm hotový za pár desítek minut. :)

Suroviny:

Dýně hokaido, brambory, česnek, máslo, sůl.

Postup: 

Pořádně jsem dýni a brambory umyla. Ukrojila jsem kus dýně, rozkrájela jsem ji na kostky (viz. obrázek). Nakrájela jsem také brambory a to tak, aby jich bylo zhruba stejně jako dýně. Plech jsem vyložila pečícím papírem a rozložila na něj zeleninu. Poté jsem plech vložila do trouby vyhřáté zhruba na 190°C (horkovzduch). Pekla jsem asi 45 minut - dokud obě suroviny nezměkly. Doporučuji, aby jste troubu neotvírali pokud peče - horký vzduch Vás může ošklivě popálit. Těch 45 minut bohatě stačí. :) Poznáte zda je to hotové tak, že z dýně bude jakoby "vytékat" šťáva. Pokud se Vám to nebude zdát hotové, tak prostě pár minut přidejte. :)

Po vytažení z trouby ještě teplou zeleninu nasypu do misky, nakrájím máslo na malé kostičky, hodím do misky k zelenině, vylisuji libovolné množství česneku (většinou 1 stroužek stačí), trošku posolím (ale to většinou nedělám, chuť to má i tak a navíc sůl moc nemusím). Misku přiklopím pokličkou a třesu dokud se dýně a brambory neobalí rozpuštěným máslem (to se mi rozpustí samo na teplé zelenině).

Potom už jen stačí vzít vidličku a pustit se do hostiny. :)


(Na focení mi toho už moc nezbylo, protože bych se toho mohla "užrat" :D )


Pokud nevíte jak dýně Hokaido chutná řeknu Vám, je úplně jiná než česká dýně. Je sladší, ale ne sladká. Má hodně zvláštní chuť na kterou si člověk asi musí zvyknout. Při zpracování se nemusí loupat, což je výhoda. Slupka ale není moc tuhá dá se pozřít dobře, asi jako na bramboře. :) Obsahuje také daleko méně semen a má větší dužninu. 



Z dýně, kterou jsem nepoužila na pečení jsem udělala dýňovou polévku. Chtěli by jste také recept? :) 


Přeji dobrou chuť.

Vaše Nicky xx


3 komentáře:

  1. něco podobného dělává přítel :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyy jo, tak tohle jídlo vypadá hodně luxusně! Brambory miluju a dýně taky, ale pravda je, že dýni Hokaido jsem ještě nejedla. Ségra dělala dýňovou smetanovou polévku a ta byla výborná.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za krásné komentáře. Dělají mi moc velkou radost!! ♥ Ráda se z Vašich rad a tipů poučím ;-)